Hvem er jeg?
Jeg blev uddannet kunstpioner i 2021, som er kuratorisk uddannelse med fokus på kunstformidling og samtidskunst. Inden jeg startede på uddannelsen i 2019, har jeg studeret idræt på universitetet, samtidig med at jeg forsøgte at slå igennem som kunstner. Efter min bachelor valgte jeg at give kunsten en ærlig chance og blev optaget på kunstpionerne, som tilføjede det professionelle aspekt til min kunstneriske praksis. I mit kunstneriske virke arbejder jeg på lærred og vægge, hvor jeg laver store som små værker; arbejder med spraymaling og akryl, min stil er realisme blandet med abstrakt, og jeg har en stor kærlighed for at male malerier af dyr og mennesker. kunst har altid betydet meget for mig, og jeg har været kreativ hele mit liv, og det vise sig i min legende tilgang til maleri. i 2019-2021 har jeg været en aktiv del af DGI’s street attack koncept, hvor jeg har været streetart ambassadør og givet mange hundrede elever mulighed for at udfolde sig kunstnerisk. Jeg har en stor passion for at vise børn og unge, at kunst og kreativ udfoldelse skal have en plads i hverdagen, og det glæder mig utrolig meget når jeg møder børn og unge som finder ro og mening i kreativiteten.
Hvad kan jeg tilbyde
Jeg kan tilbyde en sjov og lærerig rejse ind i kreativiteten, og lærer børn og unge hvordan de skal male med spraymaling og lære dem teknikkerne til at styre materialet. Jeg kan tilbyde Street Art-workshops enten som selvstændige projekter eller som workshops i forbindelse med temadage eller som teambuilding øvelser. Det jeg tilbyder henvender sig til alle skoler og institutioner for børn og unge, hvor målet er at introducere eleverne til kunsten i det offentlige rum, og lære eleverne at kunst er mange ting. Der vil være mulighed for at lade eleverne arbejde frit under opsyn og hvor jeg guider dem i materialet og lærer dem små teknikker, men hvor hovedfokus er at eleverne har det sjovt og fokus ligger på processen og ikke produktet. Der vil også være mulighed for at eleverne arbejder ud fra et tema, og gennem et forløb er med til at skabe et værk. Her er der bedre tid til fordybelse og eleverne vil lærer de forskellige teknikker, og skal samarbejde om at lave et værk. Der vil altid være mulighed for, at jeg retter værket til, så linjerne står skarpere, men elevernes arbejde stadig er synligt og i fokus.