Michael Ruby

  • Grundskole

Uddannet grafiker, Art Director og arbejdet som udøvende kunstner gennem mange år, med en del projekter og udstillinger i rygsækken.

Læs mere

Hvem er jeg?

Mit kunstneriske udtryk er både malerier, grafiske tryk, relieffer, skulpturer og foto. Udviklet adskillige projekter indenfor både kunst, turismeudvikling og digitale løsninger. Har blandt andet medvirket i etårig kunstprojekt med KUNSTEN og Utzon Center, hvilket er omtalt på min hjemmeside. Kørt flere skoleforløb blandt andet som BMMK kunstner. Har udviklet flere kunst- og kulturprojekter, blandt andet som bestyrelsesmedlem af kunsthallen Regelbau 411, som jeg var med til at udvikle fra starten. Et andet var Vildmarksdagen, som var et outdoor eventforløb for hele familien med kreative oplevelser. Min tilgang er at udvikle et kunstforløb i tæt samarbejde med skole eller institution og lade hvert forløb være unik og udvikle sig gennem forløbet, så dem jeg afholder arbejder med med, kan mærke kunsten og gerne få en forunderlig oplevelse, der skaber aftryk i den enkelte deltager. Børn vil opleve en engageret kunstner med mange kreative og kunstneriske udtryksformer på lager, der til enhver tid vil komme i spil under et forløb. Forløbet bliver et indblik og en berøring med den kunstneriske verden og den specielle vinkel, der ligger i springet fra den gode billedundervisning i skolen til det forunderlige forløb, der også kan motivere eventuelle undervisere til at gå videre med endnu mere inspiration i undervisningen. Konkret kan der arbejdes i malerier, tryk (træsnit og linoleum), metalplader, skulpturer, foto etc. I mine forløb ønsker jeg, at børnene oplever, at kunsten formes gennem alt andet end en færdig skabelon. Børnene kan fx opleve, at jeg vender en situation på hovedet i selve forløbet, hvis det viser sig at være hensigtsmæssigt i forhold til at åbne for børnenes egne evner. Min tilgang til et forløb er at være grundigt forberedt, at sætte forløbet i gang uden at fortælle for meget om hvad vi skal og afsluttende snakke om, hvad det var vi gjorde og oplevede. Undervejs dokumenterer jeg forløbet på foto og video.

Priorensgade 14
5600 Faaborg

Hvad kan jeg tilbyde

Min tilgang er at udvikle et kunstforløb i tæt samarbejde med skole eller institution og lade hvert forløb være unik og udvikle sig gennem forløbet, så dem jeg afholder arbejder med med, kan mærke kunsten og gerne få en forunderlig oplevelse, der skaber aftryk i den enkelte deltager. Børn vil opleve en engageret kunstner med mange kreative og kunstneriske udtryksformer på lager, der til enhver tid vil komme i spil under et forløb. Forløbet bliver et indblik og en berøring med den kunstneriske verden og den specielle vinkel, der ligger i springet fra den gode billedundervisning i skolen til det forunderlige forløb, der også kan motivere eventuelle undervisere til at gå videre med endnu mere inspiration i undervisningen. Konkret kan der arbejdes i malerier, tryk (træsnit og linoleum), metalplader, skulpturer, foto etc. I mine forløb ønsker jeg, at børnene oplever, at kunsten formes gennem alt andet end en færdig skabelon. Børnene kan fx opleve, at jeg vender en situation på hovedet i selve forløbet, hvis det viser sig at være hensigtsmæssigt i forhold til at åbne for børnenes egne evner. Min tilgang til et forløb er at være grundigt forberedt, at sætte forløbet i gang uden at fortælle for meget om hvad vi skal og afsluttende snakke om, hvad det var vi gjorde og oplevede. Undervejs dokumenterer jeg forløbet på foto og video.

Projektbilleder