Phuc Van Dang

  • Dagtilbud
  • Grundskole
  • Unge 15+

Hvem er jeg?

I en proces over flere år har Phuc Van Dang arbejdet med at mestre den sorte streg, og han bruger kun sort maling i sine vægmalerier og mindre værker. Det begrænsede farvevalg er imidlertid ikke en reduktion, men nærmere en intensivering. Den sorte farve er dyb og mættet, uden spor af farvevariation og synlige penselstrøg, og hans næsten meditative fokus i arbejdet med en dåse sort maling og en enkelt pensel bliver et billede på at være til stede i øjeblikket. Den sorte streg kan ses som en fortolkning af skyggerne i livet; i en skygge ligger både fortiden, nutiden og fremtiden. Hvis der ikke var skygge, ville der ikke være lys og liv. Hans værker er en fusion af streetart, maleri og design, og han skildrer menneskelige forhold, følelser og natur gennem visuelle fabler i en balance mellem det abstrakte og det genkendelige. Relationer og kontekst er væsentlige elementer i hans stedspecifikke projekter. At vide, hvor vi er, og hvad der kom før, er essentielt, når man tilføjer noget nyt til et sted, og denne idé præger både Phuc Van Dangs og hans arbejdsmetode. Han undersøger stedet grundigt for at lære om området, dets historie, dets nuværende liv og identitet, og dette samarbejde med stedet hjælper ham med at forstå det budskab, han vil dele med sit publikum.

Fussingsvej 8
8700 Horsens

Hvad kan jeg tilbyde

Street Art Street Art med storytelling Vil I have en forståelse af, hvad Street Art er, og hvordan historier og budskaber kan formidles gennem kunst? Gennem Street Art-workshops får eleverne mulighed for selv at eksperimentere med Street Art og formidle deres egne historier og budskaber. Jeg afholder Street Art Workshops, der tager udgangspunkt i storytelling, hvor kunsten kan indgå som en naturlig del af en temauge, eller være en selvstændig aktivitet. Disse workshops henvender sig til alle skoler og institutioner, for børn og unge. Eleverne får en sjov og kreativ oplevelse, hvor de får afprøvet deres kreativitet, samarbejdsevner, teknikker og eksperimenterer med forskellige temaer. De opnår også glæden ved at opleve hele processen fra idé til at se deres værk komme til live på store vægge eller store plader. Det primære mål med workshoppen er, at eleverne arbejder med at fordybe sig i processen. Det er vigtigt, at deltagerne føler en kreativ frihed i processen, hvor jeg guider dem til at dykke ned i tankerne bag deres værker og deres udtryk. Eleverne lærer, hvordan man arbejder fra storytelling til et færdigt værk. - Som introduktion ser vi på, hvad Street Art er med eksempler på Street Art-værker fra forskellige kunstnere. Vi får også en snak om, hvilke budskaber, Street Art kan indeholde. Dette er alt sammen en del af processen, der senere anvendes som inspiration til elevernes egne Street Art-udtryk. - At kunne fortælle en historie gennem kunst er en essentiel del af workshoppen, og næste skridt er, at eleverne laver deres storytelling. Jeg hjælper eleverne i processen med at udvikle historien og guider dem i den retning, de gerne vil. Eleverne arbejder derefter med deres idéer og udvikler dem til skitser. - Efterfølgende får eleverne feedback på deres skitser og idéer, så de bliver klar til at starte på deres værker. Under udførelsen af værkerne får de løbende værktøjer og input til teknikker. - Da fokus ligger på storytelling, skal eleverne præsentere deres værker og forklare, hvilke tanker, der ligger bag, og hvordan de nåede frem til det færdige resultat. Værkerne kan bruges til udsmykning på skolen.

Projektbilleder